Pelaajaporssi.Net - Salibandy.Org

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mailan hankinta vinkkejä
ViestiLähetetty: 2.2.2014 11:16 
Poissa

Eli en tälläistä ketjua löytänyt, mutta nyt asiaan; tämän ketjun tarkoitus olisi kysyä neuvoja muilta, millainen maila olisi hyvä.
Minä itse haen noin 96cm mailaa, mieluiten ovaali ja mailalla pitäisi olla hyvä laukoa, syöttää ja kikkailla.
Kiitos jo etukäteen :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 2.2.2014 17:04 
Poissa

Todella vaikea sanoa mikä maila olisi hyvä kenellekkin, mutta sanotaan nyt että monet, jotka haluavat mailalta monipuolisuutta käyttävät Fatpipen mailoja, joissa on Orc-lapa. Orc on kevyt lapa ja joidenkin mielestä ehkä liian pieni, sillä on hyvä syöttää, laukominen on ihan ok ja no jos minulta kysytään niin harhautukset onnistuvat ihan yhtä hyvin millä lavalla tahansa. Jos laukominen on tärkein asia, jota painotat lavassa/mailassa niin suosittelen Fatpipen leipälapiota Ragea tai Exelin mailoja X-bladen lavoilla.http://www.lujakunto.fi/tuote/3553/fat-pipe-orc-27-oval-96-cmhttp://www.lujakunto.fi/tuote/3636/exel-x-play-nano-blue-29-oval-98-mb

Profiili  

ViestiLähetetty: 3.2.2014 15:53 
Poissa

Jos tarvisin uuden mailan niin ostaisin Fat Pipen 96G violetilla Orc lavalla.
Kevyt ja ketterä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 3.2.2014 16:03 
Poissa

Bentlii kirjoitti:
Todella vaikea sanoa mikä maila olisi hyvä kenellekkin, mutta sanotaan nyt että monet, jotka haluavat mailalta monipuolisuutta käyttävät Fatpipen mailoja, joissa on Orc-lapa. Orc on kevyt lapa ja joidenkin mielestä ehkä liian pieni, sillä on hyvä syöttää, laukominen on ihan ok ja no jos minulta kysytään niin harhautukset onnistuvat ihan yhtä hyvin millä lavalla tahansa. Jos laukominen on tärkein asia, jota painotat lavassa/mailassa niin suosittelen Fatpipen leipälapiota Ragea tai Exelin mailoja X-bladen lavoilla.http://www.lujakunto.fi/tuote/3553/fat-pipe-orc-27-oval-96-cmhttp://www.lujakunto.fi/tuote/3636/exel-x-play-nano-blue-29-oval-98-mb

Orcin kanssa ei ole tuntunut kemiat sopineet yhteen. Tuota X-play nanoa olen harkinnut, kun on paljon lapa vaihtoehtoja. Toinen vaihtoehto olisi myös G-series 27, esimerkiksi Ragen lavalla.

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.3.2014 10:52 
Poissa

Miekin kaipaisin mailasuosituksia. Ostin kk sitten vähän kiireessä pakotettuna Fatpipe Rope 27 Orcin. Liekkö tuo paljon poikkeaa Orc-mailasta, muuta kuin gripin osalta?
Ei vaan ole tuntuma omaan käteen mitenkään toimiva. vaikka varsi on flexiltään kuitenkin suhteellisen löysä, niin tuntuma on kuitenkin melko kova. Lapahan tuossa on aikalailla jäykkä. Kokeilin laittaa jai-alain lavan sen kourun takia, mutta ei se tatsi sillä parantunut.

Voisiko pelastaa ostaa ihan eri maila, jollain 29 flexillä? Katoin paikallisessa marketissa että Realstickillä on Caviar to the General Gold missä on pehmeä lapa ja varsikin sopivan löysä. Onko noiden laadusta käryä? Googlettelu kertoi että Kohosen Mikko pelaa tuollaisella, joten eikai se herkästi hajoavaa mailaa tuolla tasolla valitsisi?

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.3.2014 13:43 
Poissa

Ropessa käsittääkseni on komposiittivarsi. Tavallisessa Orcissa taas hiilikuituvarsi (taitaa olla täsmällisemmin hiilikuitusekoite eikä 100% hiilikuitu). Varsi on käytännössä sama kuin Wiz, Rage jne. suorat perusvarret kilpakäyttöön. Komposiittivarsi on hiilikuituvarteen verrattuna vähän raskaampi ja selvästi löysemmän oloinen (oman kokemuksen mukaan), vaikka flex onkin sama. Testailin alkukaudesta hetken verran myöskin Ropea ihan mielenkiinnosta ja perusvarteen verrattuna mun mielestä myös pallotuntuma oli huonompi. Jotenkin kömpelön tai hitaan oloinen varsi, jos niin voi sanoa. Sitten kun mennään näihin G-series-varsiin, niin nehän tietty ovat vielä selvästi perushiilikuituvarsia keveämpiä. Laukoessa/syöttäessä tuntuu, että varsi on todella paljon jäykempi kuin normaalissa hiilikuituvarressa (edelleen flex 27). Aluksi en itse saanut G-96 + Orc yhdistelmällä laukauksia lähtemään oikeastaan yhtään mitenkään. Maila pyöri vähän aikaa tyhjänpanttina, kunnes kerran ruuvasin tilalle pinkin Rawin ja yhtäkkiä vedot ja syötöt lähtikin oikein mallikkaasti. Raw vaihtui myöhemmin Wiziin ja tämän kauden aikana Orciin. Pienen totuttelun jälkeen ehdottomasti mulle paras yhdistelmä onkin juuri G27 (noin 95cm varrella) + PE Orc. Ketterin ja tuntumaltaan ylivoimainen allekirjoittaneen käsissä.

Raw ja Wiz ovat hieman painavampia (76-77g) kuin Orc (70g), ja vaikka ero ei suuri olekaan, niin ainakin itse huomasin eron pelatessa melko selvästi. Varsinkin kevyen G-sarjalaisen kanssa. Oon ehkä vähän hifistelijä ton suhteen. Kaikkiin muihin fätin lapoihin olen kyllä tottunut, paitsi Jai-Alaihin.

Meni ehkä vähän offtopiciksi, piti vain heittää omat kokemukset Rope vs. normi-Orc.

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.3.2014 15:13 
Poissa

Lapoja tuossa nyt on Orc, Jai-Alai ja Wiz mitä testailla. Pitää ensi viikolla pitää mailasulkeiset, ja vertailla tuota ropea vanhaan kunnon RR250 joka on kevyt varsi. Katsoo sitten onko vika varressa, lavassa vai käyttäjässä. 100G olis aika maukas, mutta hinta on aika posketon. Toisaalta ei tuo kovin halvaksi tule ostella nippua lapoja ja pari mailaa hyllyyn pyörimään muutenkaan. Prismassa oli G-sarjan mailat tarjouksessa jollain 60-70€ hinnalla, mutta arvatkaa vaan oliko sitä oikeassa pituudessa edes rightin puolen lavalla..

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.3.2014 18:14 
Poissa

Jos kaipaat ihan toisenlaista tuntumaa niin hanki Exeliltä maila MB-lavalla. Löytyy 29 flexillä jos löysempää kaipaat, mutta myöskin 26:lla. Sitten jos haluat laukauksiin painottaa, niin valitset X-lavalla, syöttelyyn Mega2 taas parempi. Hintakaan ei ole kovin paha, alle 70€ saat. Jos oot aina pelannu Fattarin lavoilla niin tuntuu aluksi tosi oudolta tuo Exelin mediumi, mutta tottuttelun jälkeen todella hyvä!

Fat Pipellakin siis on todella hyviä vaihtoehtoja, mutta ajattelin jos kaipaat jotain erilaista

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.3.2014 18:45 
Poissa

Exeliä olen jossain vaiheessa yhden mailan verran testannut, mutta ovaalivarret olivat turhan littania tuolloin omaan käteen. Ehkä pyöreä varsi istuisi niiltä paremmin, laittamalla fp-tyyliin ovaalinauhat? Megalomaniaa tuli kokeiltua lapana, mutta en päässyt oikein sinuiksi sen kanssa. X-lavalla olevaa Exeliä pyörittelin tänään käsissäni, ja lapa oli todella kiinnostavan oloinen. Varsi oli taas sen onepiece-gripin ja liian littanan ovaalin takia ikävä.. Pitää melkein käydä jossain taivastelemassa isompaa otantaa eri varsimalleja..

Profiili  

ViestiLähetetty: 17.12.2015 00:29 
Poissa

Terve.

Uusi kirjoittaja rekisteröidyin oikeastaan vain tätä yhtä kysymystä varten. Tässä useamman vuoden mailakriisi päällä. Monta vuotta onnistuin jotenkin hankkimaan hyvän mailan ja/tai tekemään siihen hyvän käyristyksen ja pelit tai oikeastaan vedot sujuivat. Tykkään tehdä mailan kärkeen sellaisen jyrkän kupin, josta ammun ranteen. Parhaimmillaan sain siitä sellaisen, että vetohetkellä se pallo oikein liimautui siihen lavan kärkeen ja sitten rykäistiin. Suoralla lavalla ei ranteen ampumisesta tule suoraan sanottuna yhtään mitään, eikä vanha ukko enää uusia kikkoja opi. Itsellä vähän se, että kun vedot sujuu, niin kaikki muukin pelaaminen sujuu, kun itseluottamus nousee ja aina se veto on siellä takataskussa, jos ei muuta keksi. Pystyin tekemään erittäin kaukaa maaleja. Oli aina se taktiikka, että ammuin aika kaukaakin tähdäten maalivahtia päähän ja vedossa oli sellainen v-mäinen kierre, joka oli maalivahdille paha. Parhaita vetoja sain oikeastaan tällä mailalla, jota ei suomesta enää saa: http://florbalove-hole.heureka.cz/uniho ... ve-2_0-26/ Jotenkin tuo maila vaan itselleni sopi. Olen kyllä ihan suorallakin varrella saanut kelpo vetoja. Muistaakseni yksi maila oli Unohoc top light, mutta ei se tuon kurven veroinen ollut. Nyt olen pelannut Fat Pipe Beat 27 Jai-Alai lavalla ja se on sinne päin, mutta ei kuitenkaan ihan sitä mitä haen.

Nyt miettinyt esim. Exelin kokeilemista. Ongelma vaan tässä on se, että käy nyt ostamassa 60-100 euron maila ja todeta, että ei sovi itselle. Olen monesti kierrellyt liikkeitä siinä toivossa, että siellä joku osaisi vähän opastaa, mutta aika turhaan. Ei sellainen pelaaja, joka esim. pelaa täysin tehdassuoralla lavalla ja ilman kärkikuppia osaa opastaa tälläisessä ongelmassa. sitä kuppia en tosiaan mihinkään kikkailemiseen halua, vaan ihan pelkkään vetoon. Ranne lähtee siitä kärjestä. Voisin ihan oikeasti jopa maksaa jollekin, joka itselleni sopivan kepin löytäisi ja ehkä vähän opastaisi sen kärkikupin tekemisessä. Ainoat varmat asiat ovat se, että varren pitää olla joko ovaali tai sitten tämä Fat Pipe Beat tyyppinen neliskanttinen varsi. Exelin neliskanttinen oli tosin liian paksu. Varsi ei saa olla paksu, kun ei tämmöisen mikkihiiren käteen mikään halko istu, joten Oxdogit jätetään ulos. Ainakin itsellä niistä se kuva tullut, että on paksu varsi. Olen aina pelannut jäykkyydellä 26, 27, mutta miettinyt sitäkin, että pitäisikö ottaa löysempi varsi? Kaikkein vaikein asia on kuitenkin se, että mikä lapa, lavan kovuus ja miten tehdä itselle kerralla sopiva käyristys.

Kaikkein parashan olisi tietysti, että joku mailamyyjä, jolla kokemusta haluaisi jeesata. Saisi allekirjoittaneesta vakioasiakkaan. Jos joku osaa noilla spekseillä antaa mielipidettä, niin otetaan vastaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: 17.12.2015 18:37 
Poissa

Sulle vois sopia Salmingilta Q2. Lavassa on valmiiks koukku kärjessä ja takuulla lähtee rannarit. Varsiakin on Salmingilla todella kattava valikoima, voi valita curvee, kickzonee ja muuta mieleistä jos tykkää Löytyy ainakin XXL:stä ja Stadiumista. Tietysti jos haluaa esim Ruotsista tilata, niin on puolet enemmän valikoimaa. Muillakin merkeillä on toki hyviä vaihtoehtoja.

Profiili  

ViestiLähetetty: 17.12.2015 22:59 
Poissa

Kiitoksia vastauksista. Sekä YV:llä, että tällä pasltalla. Kyllä tästä uusia ideoita vähän heräsi. Valmiiksi käyristetty lapa olisi se paras vaihtoehto. Tuo Salminq Q2 alkoi kiinnostaa ainakin toden teolla. Nyt pitää vain alkaa selvittelemään, että missä olisi paras Salming valikoima.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.12.2015 00:08 
Poissa

Moi!

Itsellä vanha maila sanoi sopimuksen irti ja olisi pukinkontista tarkoitus uutta tulla. Kahtelin tuossa vähän exelin mailoja ja i-play, x-play ja helixiä mietiskelin. Pakkina oon yleensä pelannu, mutta nyt kun oon puulaakissa enää pelannu ni on pistetty välillä hyökkääjäkskin. Vaikka tykkäänkin pallokontrollista ja syöttelystä, niin olis myös ihan kiva jos paikan tullen sais kunnon vedon aikaiseksi, kun välillä tuntuu siltä, että kaikki pitäis tehä ite, että jotain muuta kuin pallonmenetys saataisiin aikasiks. Ei sillä ettenkö koskaan ite menettäis sitä palloa :D mietin vähän kans tuota pituutta ku oon ~185 pitkä, että kannattaisko hommata 101 vai 103 pitkä varsi.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.12.2015 10:52 
Poissa

Kannattaa itse kokeilla kumpi tuntuu paremmalta 101 vai 103. Jos exeliä aattelit niin paras on varmasti tuo helix.

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.12.2015 11:52 
Poissa

Ajattelin kysäistä foorumin asiantuntijoiden mielipidettä, että mitä seikkoja kannattaa huomioida mailassa/lavoissa jos pelaa parketilla? Muovimatolla tulee suurimmaksi osaksi neppailtua, mutta silloin harvoin kun tulee pelattua parketilla niin se pääsee vähän yllättämään. Lähinnä Exelillä pelailen, mutta myös vinkkejä Fat Pipelle kuuntelen.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

MAINOS

Haluatko mainostaa tässä? Ota yhteyttä smuli(at)salibandy.org