Sääntökysymyksiä

Yleistä keskustelua salibandysta.
Nikles92

Re: Sääntökysymyksiä

Post by Nikles92 » 3.3.2008 15:56

Meil oli koulujen välisissä 71-vuotias dumari :) Ai että puhals hyvin :lol:
Tiikerit Blue #48

Säkki#20

Post by Säkki#20 » 3.3.2008 16:03

Nikles92 wrote:Meil oli koulujen välisissä 71-vuotias dumari :) Ai että puhals hyvin :lol:
Itse asiassa se oli just toi 69-vuotias ja oli sitten seuraavana päivänä meiän yhden pelin puhaltamassa :)
Ac HaKi B-09
En tarvi punasia mattoja
en tuhansia akkoja
mulle riittää että mä saan omaa kuvaani vaan katsoa

Opsu

Post by Opsu » 5.3.2008 08:59

Tuli tossa sellanen mieleen et minkäs niminen jäähy tulee kun maalivahti pelaa maalivahdin alueen ulkopuolella? Meiän sivuilla ainaki lukee et olis tullu jäähy siitä että "Liian monta pelaajaa kentällä" mutta oon aina jotenki yhdistäny tän vaa siihen et kenttäpelaajia olisi liikaa kentällä. Valistakaa minua fiksummat! :)

Knt

Post by Knt » 5.3.2008 10:14

Opsu wrote:Tuli tossa sellanen mieleen et minkäs niminen jäähy tulee kun maalivahti pelaa maalivahdin alueen ulkopuolella? Meiän sivuilla ainaki lukee et olis tullu jäähy siitä että "Liian monta pelaajaa kentällä" mutta oon aina jotenki yhdistäny tän vaa siihen et kenttäpelaajia olisi liikaa kentällä. Valistakaa minua fiksummat! :)
Lue vaikka Usbekin sivuilta sääntökirjaa ja eti :wink: Mut veikkaisin pelin sabotointi.
Vehve#91

Devi
Ylläpito

Post by Devi » 5.3.2008 11:41

Knt wrote:
Opsu wrote:Tuli tossa sellanen mieleen et minkäs niminen jäähy tulee kun maalivahti pelaa maalivahdin alueen ulkopuolella? Meiän sivuilla ainaki lukee et olis tullu jäähy siitä että "Liian monta pelaajaa kentällä" mutta oon aina jotenki yhdistäny tän vaa siihen et kenttäpelaajia olisi liikaa kentällä. Valistakaa minua fiksummat! :)
Lue vaikka Usbekin sivuilta sääntökirjaa ja eti :wink: Mut veikkaisin pelin sabotointi.
5+20 ja törkeä ottelurangaistus siitä että pelaa alueen ulkopuolell? Tuskin, tai ei luulis ainakaan.

Riippuu siitä mitä se mokke siellä alueen ulkopuolella tekee. Mahdollisia rikkeitä on sitten jalkasyöttö, pelin sulkeminen, kädellä pelaaminen ym.

Jossain joku joskus kirjotti että mokke saa punaisen jos lähtii toiselle puolelle kenttää, mutta siitä en tiedä yhtään mitään.
Heja Heja Heja Warberg

Säbäri|

Post by Säbäri| » 5.3.2008 11:49

Maalivahti ku jättää sen oman aluueen, niin se rinnastetaan kenttäpelaajaks,eiks se näin oo?

Knt

Post by Knt » 5.3.2008 14:18

Devilli wrote:
Knt wrote:
5+20 ja törkeä ottelurangaistus siitä että pelaa alueen ulkopuolell? Tuskin, tai ei luulis ainakaan.
Eiku joo prkl meikä luki tän pikkasen kusisesti :mrgreen: Ei siitä taida punasta tulla jossei se nyt jonnekki vastustajan alueelle lähe huitelee.
Vehve#91

Rules

Post by Rules » 5.3.2008 14:32

Säbäri| wrote:Maalivahti ku jättää sen oman aluueen, niin se rinnastetaan kenttäpelaajaks,eiks se näin oo?
Oikein, eli maalivahti muuttuu kenttäpelaajaksi ilman mailaa. Rangaistuksia tulee ihan normaalisti tilanteiden mukaan. Palloa veskarin on tietysti vaikea pelata, melkein ainoa keino on pallon potkaiseminen purkupalloksi. Maasta pelaaminen ja kädellä pelaaminen ovat varmaan veskarille tavallisimmat jäähyt maalialueen ulkopuolella.
Poikkeus: maalivahdista ei tule kenttäpelaajaa vaikka poistuu maalialueelta, jos on laittanut pallon peliin ja samalla esim. taaempi jalka nousee maalialueelta, tai jos maalivahti liukuu maalialueen ulkopuolelle kun on ottanut pallon käteen maalialueen sisällä. Näistä tilanteista tulee pelkkä vapari.

Kipe_90

Post by Kipe_90 » 6.3.2008 22:36

Rules wrote:
Säbäri| wrote:Maalivahti ku jättää sen oman aluueen, niin se rinnastetaan kenttäpelaajaks,eiks se näin oo?
Oikein, eli maalivahti muuttuu kenttäpelaajaksi ilman mailaa. Rangaistuksia tulee ihan normaalisti tilanteiden mukaan. Palloa veskarin on tietysti vaikea pelata, melkein ainoa keino on pallon potkaiseminen purkupalloksi. Maasta pelaaminen ja kädellä pelaaminen ovat varmaan veskarille tavallisimmat jäähyt maalialueen ulkopuolella.
Poikkeus: maalivahdista ei tule kenttäpelaajaa vaikka poistuu maalialueelta, jos on laittanut pallon peliin ja samalla esim. taaempi jalka nousee maalialueelta, tai jos maalivahti liukuu maalialueen ulkopuolelle kun on ottanut pallon käteen maalialueen sisällä. Näistä tilanteista tulee pelkkä vapari.
Olen aina ihmetellyt, että kun maalivahti jättää alueensa se rinnastetaan kenttäpelaajaksi. Kuitenkin, jos kenttäpelaaja pelaa ilman mailaa tulee jäähy väärästä varusteesta. Maalivahdille tätä ei kuitenkaan tule.
En ole itserakas, olen vain hyvä.

Image

unihoc#77

Post by unihoc#77 » 7.3.2008 20:50

En jaksanu kelaa kaikkia taaksepäin et sorry jos on jo kysytty :( Miten rangaistaa jos maalivahti sitoo maskimiehen kengän nauhat yhtee? :D :idea:
Re: Mitä ei salibandy seuroja kannatat?yksittäisiä pelaajia?
Freak27 wrote:Eikös tässä ollu kyse salibandysta

raw

Post by raw » 7.3.2008 23:25

oisko epäurhelijamainen käytös tai jtn .. emmä iha varma oo :D

seepra

Post by seepra » 8.3.2008 00:44

Kipe_90 wrote:Olen aina ihmetellyt, että kun maalivahti jättää alueensa se rinnastetaan kenttäpelaajaksi. Kuitenkin, jos kenttäpelaaja pelaa ilman mailaa tulee jäähy väärästä varusteesta. Maalivahdille tätä ei kuitenkaan tule.
Kohdassa "varusteet" määritellään mitä varusteita kenelläkin tulee ja saa olla. Kenttäpelaajalla tulee olla maila, maalivahdilla ei saa olla mailaa. Sen vuoksi maalivahti ulkona alueeltaan ei OLE kenttäpelaaja, vaan nimenomaan rinnastetaan kenttäpelaajaan - edellämainittu mailasääntö pysyy siis voimassa. Samaten kohdassa "ilman mailaa pelaaminen" lukee nimenomaisesti, että kenttäpelaaja pelaa ilman mailaa.

Kengännauhasitomisesta 2+10min epäurheilijamainen käytös. Tulee myös nauhojen avaamisesta.

#Ykstoista

Post by #Ykstoista » 10.3.2008 11:52

Esimerkiksi vastustajan pakit laittavat roikkupallon maalille ja maalivahti hyppää ilmaan ja ottaa sen kiinni, ollessaan kuitenkin maalivahdintontin sisässä. Tuomitaanko hyppy ja lähivapari? Itse en tuomitsisi.

Rules

Post by Rules » 10.3.2008 14:49

#Ykstoista wrote:Esimerkiksi vastustajan pakit laittavat roikkupallon maalille ja maalivahti hyppää ilmaan ja ottaa sen kiinni, ollessaan kuitenkin maalivahdintontin sisässä. Tuomitaanko hyppy ja lähivapari? Itse en tuomitsisi.
Ei tule mittään, hyppysääntö on vain kenttäpelaajille:
Kenttäpelaaja hyppää ilmaan ja pysäyttää pallon. (916)
Hypätessä molempien jalkojen on irrottava kokonaan lattiasta. Juokseminen ei ole hyppäämistä. Pelaaja saa hypätä pallon yli, mikäli hän ei koske sitä.

Albatrossi

Post by Albatrossi » 11.3.2008 16:28

Tuli tästä hyppäämisestä mieleen, että saako hypätä ja pelata palloa mailan lavalla?
"Slaissi on vain pala peliä."

Post Reply